Από 4 έως 7 μηνών οι πιο σημαντικές αλλαγές συντελούνται μέσα στο ίδιο το παιδί. Αυτό το χρονικό διάστημα, το παιδί μαθαίνει να συντονίζει τις αναδυόμενες αντιληπτικές δεξιότητες (την χρησιμότητα των αισθήσεων όπως είναι η όραση, η αφή και η ακοή) και τις αυξανόμενες κινητικές ικανότητες για να αναπτύξει δεξιότητες όπως είναι η αρπαγή, η κύληση, το κάθισμα ακόμη και το μπουσούλιμα.
Αρχίζει να:
- Βαβίζει (σχηματίζει συλλαβές)
- Αντιδρά στο άκουσμα του ονόματος του
- Ανταποκρίνεται και προσπαθεί να μιμηθεί τους ήχους που ακούει
- Αλληλεπιδρά με οικεία πρόσωπα στο κοινωνικό παιχνίδι
- Προσπαθεί να πιάσει αντικείμενα που του αρέσουν ακόμη και αν βρίσκονται μακριά του
- Μπουσουλάει και επεξεργάζεται τα ερεθίσματα με τα χέρια και το στόμα
- Στηρίζει το επάνω μέρος του σώματός του και κάθεται
- Εκφράζει τα συναισθήματά του με τα χαρακτηριστικά του προσώπου του
Ορόσημα κίνησης:
- ρολάρει και προς τις δύο κατευθύνσεις
- κάθεται με την υποστήριξη των χεριών του και μετά χωρίς αυτή
- στηρίζει όλο του το βάρος στα πόδια του
- φτάνει ένα αντικείμενο με το ένα χέρι
- μεταφέρει ένα αντικείμενο από το ένα χέρι στο άλλο
- βελτιώνει την ικανότητά του να αρπάζει κινούμενα αντικείμενα
Ορόσημα όρασης:
- αναπτύσσεται πλήρως η όραση των χρωμάτων
- ωριμάζει η όραση σε απόσταση
Γλωσσικά ορόσημα:
- ανταποκρίνεται στο όνομά του
- αρχίζει να ανταποκρίνεται στο "όχι"
- διαχωρίζει τα συναισθήματα ανάλογα με τον τόνο της φωνής
- ανταποκρίνεται στον ήχο που ακούει παράγοντας έναν ήχο
- χρησιμοποιεί τη φωνή του για να εκφράσει την ικανοποίηση ή τη δυσαρέσκειά του
- βαβαλίζει συνεχόμενα διάφορα σύμφωνα
Γνωστικά ορόσημα:
- βρίσκει μερικώς κρυμμένο αντικείμενο
- εξερευνά με τα χέρια και το στόμα
- παλεύει να φτάσει ένα αντικείμενο που είναι έξω απο το πεδίο του
- Κοινωνικά και συναισθηματικά ορόσημα:
- απολαμβάνει το κοινωνικό παιχνίδι
- ενδιαφέρεται για τα είδωλα στον καθρέφτη
- ανταποκρίνεται στις συναισθηματικές εκφράσεις άλλων ανθρώπων και συχνά είναι ευδιάθετο